الفصل الثالث عشر: من جبروت أنثى.




وقفنا المره اللى فاتت لما جاسر اتصل على وعد وكانت ريحاله هى ورومير على المستشفى، ومارلين اتصلت على أسر وكان ريحلها. 

بعد نص ساعه. 

وعد فى الريسبشن: لو سمحتي فيه هنا واحد جاب واحده فى حادثة عربيه، هما فين؟ 

السكرتيرة: في اوضه 12 فى الدور التانى. 

وعد: شكرا، يلا يا رومير. 

وفى نفس اللحظه اللى وعد ورومير ركبوا فيها الاسانسير كان أسر جه. 

أسر: لو سمحتي فين البنت اللى جت فى حادثة عربيه؟ 

السكرتيرة: فى أوضة 12 الدور التانى. 

اسر: شكرا. 

اسر راح علشان يطلع فى الاسانسير بس لقاه مشغول، فأخد السلالم جرى، فى الوقت دا كانت وعد وصلت، وراحت لاسر هى ورومير. 

وعد: أسر حبيبي فى اى؟ 

أسر: معرفش والله انا كنت ماشي بالعربيه وهى طلعت قدامى فجأة. 

وعد: طب اهدى يا حبيبي، هى فين؟ 

رومير: تقريبا البنت اللى عماله تندب هناك دى. 

اسر: أيوا هى. 

وعد: تعالوا نروح ليها نهديها. 

وعد وهى راحه عند مارلين، لقت حد جه جرى وخبط فيها.

أسر وهو بيلف وشه: أسف مقصدتش. 

وعد بصت لرومير وجاسر: أسر هنا بيعمل اى؟ 

رومير: معرفش. 

وعد وهى بتبص فى الاتجاه اللى راح فيه أسر: هى البنت دى مين وتبقى ليه اى؟ 

جاسر: هى قالت لما خبطها هتصل على اخويا يجى يطربقها على دماغك ودماغ عيلتك اللى مركبينك عربيه. 

رومير: قصدك ان دى اخت أسر؟ 

وعد: ازاى واحنا منعرفش عنها حاجه؟ 

جاسر: معرفش هى قالت كدا. 

وعد: يلا نروح وهنعرف اى العلاقه.

مارلين بعياط: أسر، رجلى بتوجعني اوى. 

أسر بحنان: متزعليش يا قمرى، هشوفلك مين دا وهعرفه ازاى ميأخدش باله. 

وعد: الف سلامه عليكى يا قمر. 

أسر وهو بيلف وشه: وعد؟ 

مارلين: اسر، هو دا الحيوان اللى خبطنى. 

وعد وهى بتلف لجاسر: انت بقيت حيوان؟ 

جاسر: انا مخبطش حد هى جت قدامى فجاة. 

مارلين: ما انت لو كنت ماشي عدل مكنتش خبطنى. 

جاسر: معلش اصل انا مش هعلمك واعلم غيرك المشي. 

مارلين: انت قليل الذوق ومش متربي. 

جاسر: وهل انتى كدا متربيه وعندك ذوق؟ 

وكل دا ووعد وجاسر ورومير بيبصوا لبعض بصدمه. 

وعد واسر: بس بقا اتخرسوا انتم الاتنين. 

جاسر ومارلين بصوا لبعض بقرف. 

وعد: القمر دى تبقالك اى يا أسر؟ 

مارلين: والله انتى اللى قمر وكلك ذوق. 

وعد بضحكه: كلك ذوق. 

أسر: دى مارلين اختى الصغيره. 

رومير: بس عمرنا ما سمعنا عنها. 

أسر: لان احنا لما جينا من برا هى فضلت هناك تكمل دراستها. 

وعد: اها، فهمت. 

مارلين: هو انت تعرفهم يا اسر؟ 

أسر: يا حبيبي احنا شُركه مع بعض فى المشاريع. 

مارلين:وانت يا اسر يا حبيبي مشارك القمر دا وماشي انما تشارك الحيوان دا؟ 

جاسر: صدقينى انا عامل احترام لاخوكى غير كدا كنت كسرتك اكتر ما انتى. 

وعد: ياريت تخرصوا بقا لانكم صدعتونا، وانتى يا قمر الدكتور هيجى يطمنا عليكى. 

الدكتور: وانا جيت اهو. 

اسر: طمنا يا دكتور. 

الدكتور: حاجه بسيطه جدا شرخ بس فى الرجل وهتتجبس وتفضل شهر راحه. 

مارلين: يعنى هو انا جايه علشان اتفسح افضل قاعده فى السرير. 

وعد: يا ستي متزعليش هافسحك انا. 

مارلين: بجد. 

وعد بضحك: بجد. 

مارلين: انا حبيتك جدا، بس عندى سؤال. 

وعد: اتفضلي. 

مارلين: دا يبقالك اى، هو ودا؟ 

وعد: جاسر اخويا، ورومير ابن عمى واخويا فى الرضاعه، وطبعا الشركات معانا احنا التلاته. 

مارلين: اها. 

الدكتور: هنروح نجبس وبعدين تمشي على طول. 

وبعدين مارلين راحت مع الدكتور، وبعد ما خلصت. 

الدكتور: تقدر تمشي معاكم يا مستر اسر. 

اسر: تمام جدا، شكرا يا دكتور. 

الدكتور: العفو دا واجبي. 

وبعد كدا اسر شال مارلين ومشيوا، امام المستشفى. 

وعد: ان شاء الله هنيجى نزورك يا مارو. 

اسر: تنورينا يا وعد. 

وعد: تسلم يا اسر. 

وبعد كدا مشيوا، واسر ركب مارلين فى العربيه. 

مارلين: أسورة. 

اسر: هااا. 

مارلين: الصنارة غمزت ولا اى. 

اسر: بس يا جزمه. 

وبعد كدا كل واحد راوح على بيته. 


ياترى هيحصل اى بعد كدا، واسر ووعد هيحبوا بعض ولا لا ومارلين وجاسر اى نظامهم. 

هنعرف كل دا الفصل الجاى. 


بقلم: داليا علاء "الإمبراطورة"

إرسال تعليق

أحدث أقدم